5 hari di 2011

Hi Kroneezen,

kita dah pun menginjak ke tahun 2011, Selamat Tahun Baru buat semua ya. Aku doakan pada yang sambut hari lahir seawal bulan Januari - Selamat Hari Tua. wakakakaka!!! Anyway, ape sangat laa yang ada pada nomborkan..? Yang penting jiwa kita, selagi hati muda...ape de hal..! Aku doakan kita semua beroleh kebahgian dunia dan akhirat, semoga tahun baru ini beri kita sinar kegembiraan yang berpanjangan. Pada yang bikin bisnes..makin maju dan berjaya. Kaya-kaya boleh taja kroneezen bercuti kat luar negara. Wah, berangan kuat ceo..haruz gitu! kalau xde angan-angan, mane datang cita-cita. Pada yang makan gaji, kerja rajin-rajin key coz at the end of the mth dapat gaji boleh buat saving, da cukup banyak nnt kite pegi bercuti sama-sama yer.

Mengulas sepanjang 2010 - menarik sebab Kronee STDUMA - class of '97 di tubuhkan pada tahun ni. Asalnye, secara tak sengaja. Aku telah dipaksa utk create acc FB oleh adik perempuan aku, during that time hapah pun aku x tau pasal FB nie. aku tengok budak opis gilerkan mende ni..dari jauh aku nampak color corporate biru dia da nampak laa muke kgkawan dorang. Aku x minat..byk lagi mende lain. Aku serious on blogging....

Bila aku da create my fb acc, baru aku terniat nak carik kengkawan zaman skolah dulu. Gitu laa ceritanya....till todate, bilangan kronee agak boleh dibanggakan lah....walaupun x hit grand total 100org lagi. Till todate, still ada yang tak accept invitation aku, wonder whether they all xtau nk tgk fren request ker atau tak nak join grup ni. it's ok....but aku sangat happy bile ada yang request nk join grup ni...kecil tapak tangan, besar stadium bukit jalil aku tadahkan.

1st time aku gathering kat Taipan USJ. aku takut nak create event ni..aku risau kalau kite sumer berpuak2 masa jumpe tu tapi TIDAK sama sekali. bila dapat jumpe, tgk muka..dapat salam...terus jek mood budak2 zaman skolah dulu segar dalam diri. terus saja cerita2 lama kite dulu kite recall..terus je kita ketawa tanpa igt dunia..terus jek kite buat gossip dan ketupat tak kisah org yang di umpat tu ada depan mata atau tak. Sumer kelakar, sumer lawak...sumer tu masih segar dalam ingatan kita. Betapa seronok zaman skolah dulu..dan aku seronok tengok korang gelak2 kat sana...seronok dalam kumpulkan kengkawan.

Gathering seterusnya pun happening. Aku seronok sebab kita makin akrab, kita makin mesra even masa skolah dulu kita saling membenci. hahaha..aku tau key! kelas A benci kelas B. kelas E benci kelas F. gitu laah!!!!

Kalau zaman skolah dulu, aku tak pernah sepatah pun cakap ngn korang tapi dkat fb..berpatah2 kite komen mengomen. Bila tepon, berbaris2 ayat yang d ucap. BIla jumpe...satu novel kite bercerita. haish....

Anyway, syukur pada Allah yang telah beri kita ruang dan waktu utk kite bertemu begini, biarpun lewat tatkala memasing da ada anak 2 atau 5 but still aku bersyukur kita dapat bertemu. Pada pasangan memasing, trimas sebab korang sudi luangkan masa dan berkenalan dengan kroneezen. teruslaa jadi kawan kiteorg..coz soulmate kroneezen adalah teman kronee jugak. Pada yang single mingle...teruskan pencarian, kalau ada yang berkenan antara kroneezen..apa lagi..?? Kalau yg single tu sok buat kenduri kawen..da tentu meriah gler kan..

take gudcare kroneezen, dengan ini aku (ceo) aktifkan blog ni sempena tahun baru 2011. to those yang nk tinggalkan nukilan di sini...silakan. Just create satu acc blogspot dan register kat blog ni as user. kalau tak pasti, contact aku...aku ajarkan cara-caranya...

till then, sampai ketemu lagi kroneezen...





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "5 hari di 2011"

Post a Comment