Musibah - Asbah dearie, tabahkan hati yer sayang...

Musibah...tiada siapa yang menduga. Datangnya tanpa di undang hadirnya tanpa dapat dkesan. Malang yang menimpa tiada siapa yang pinta. Sedang aku berehat melayan Kpop, aku dkejutkan dengan panggilan dari Azah. Katanya asbah update fb rumah dia terbakar. Aku separuh menjerit....

Aku, azah, niza, jamil memasing tak tau alamat asbah. x tau mane nk terjah..Apai helmy yg dok area kemuning pun buntu. Hati aku sedih kenangkan kawan aku, entah di maana, bagaimana pula keadaannya. Sebuk kami menghantar pertanyaan di wall asbah, dengan harapan ada yang menjawab. Allah makbulkan doa kami, adik asbah jelaskan keadaan. Dan akhirnya aku sendiri dapat bercakap dengan asbah. 

Syukur Alhamdulillah ko selamat Asbah. Biarlah hilang harta sedunia sekali pun, tapi itu sumer tak terbanding dengan nyawa ko dan anak2. Syukur ko dan anak2 selamat. Pedih hati aku...da dapat cakap sekejap lega sedikit. Namun masih aku mengagak ko lebeh kecewa dari aku. Sabar ye kawan...dugaan Allah tanda kasih. 

Ko bukan saja ada family malah kawan2 yang prihatin dan penyayang. Aku garenti sumer pun amik berat pasal ko. Take gudcare asbah, esok aku datang carik ko k....Risau hati aku selagi tak tengok ko dan anak2....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Musibah - Asbah dearie, tabahkan hati yer sayang..."

Post a Comment